Hermansby Idrottsförening
Skidsektionen

HIF - skidor
Skidsektionen bildades i slutet på 70-talet och har en liknande verksamhet idag. Vi inriktar oss i första hand på motionärer i alla åldrar, där givetvis duktiga skidåkare också är välkomna, det ger ju en extra "fjäder" i hatten till verksamheten.
Sektionen är helt ideell och allt görs till självkostnad.
Vårt stora mål under året är "vasaloppsresan" med Vasaloppet som grande finale.
Vår verksamhet i övrigt är "Friskis o Svettis" jympa i Kärna skola tisdagar kl 19:15 och övriga skidlopp i Vasaloppsprogrammet där Kort-Vasan är den stora grejen.
Vi gör årligen träningsläger-resan till Långberget i Värmland under vecka 3 och ett gäng åker till Sälen under vecka 6.
Som medlem i HIF-skidor betalar man medlemsavgiften på höst till höst.
2018-02-26 11:27
Hej alla skidåkare!

Medlemsavgiften ligger på 500 kronor och betalas till bankgiro 5105-3437. Märk inbetalningen med ditt namn samt personnummer.

Mvh
Hermansby IF