Hermansby Idrottsförening
Fotboll

Värdegrunden är framtagen med stöd av Prove Attityd. Ungdomar, ledare, övriga medlemmar har bidragit i arbetet. Ungdomar i föreningen- flickor 04 och pojkar 03- tog med hjälp av Prove Attityd fram en massa ord som beskriver en bra ledare. En arbetsgrupp bestående av ledare, föräldrar och styrelsen genomförde efter det två workshops där ett grundmaterial togs fram- utifrån ungdomarnas beskrivning av en bra ledare. Ledare och föräldrar bearbetade grundmaterialet till ett färdigt förslag till värdegrund som styrelsen fastställde.

Vi i HIF är glada och stolta över vår värdegrund! Alla föreningens medlemmar bidrar tillsammans till att "leva värdegrunden". Har du frågor eller synpunkter på värdegrunden är du alltid välkommen att kontakta någon i styrelsen.

Upplever du händelser eller situationer i föreningens verksamhet som du tycker strider mot värdegrunden kan du kontakta Jonas Karlsson mail: jonas.68@hotmail.com

GLÄDJE

Allt vi gör, gör vi med glädje

•  Vi skapar glädje genom intresse och engagemang. Det skall vara roligt och inspirerande att delta när vi träffas.
  • Tillsammans skapar vi en miljö där det är lustfyllt att spela och leka. Alla tar ansvar för att stötta varandra i både med och motgång.
  • Vi ser och uppmärksammar alla när vi sprider glädje med vår positiva attityd.

GEMENSKAP

I Hermansby IF är vi stolta över att alla får vara med

• Genom att behandla alla som en kompis skapar vi en vänskaplig atmosfär där vi respekterar varandras likheter och olikheter.
  • Vi skapar gemenskap genom god laganda, trygghet och tillhörighet där alla känner sig välkomna i en inkluderande miljö.
  • Vi är lyhörda och hjälpsamma, vi tar ansvar för varandra och ger varandra komplimanger.
  • Oavsett roll i föreningen är vi en del av ett sammanhang där alla kan vara med och bidra.

UTVECKLING

I Hermansby IF utvecklas vi genom Glädje och Gemenskap

• Tillsammans skapar vi förutsättningar för alla att växa och utvecklas utifrån sina egna förutsättningar oavsett mål och ambitionsnivå.
  • Genom positiv feedback och respekt utvecklar vi ett gott samarbete.
  • Vårt arbete ska kännetecknas av ansvarstagande och framåtanda för klubbens bästa.

Guldsponsorer