Hermansby Idrottsförening
Fotboll
P-09

Välkommen till Pojkar 09!

Hermansby pojkar födda 2009 spelar säsongen 2024 för första gången 11 manna fotboll på fullstor plan. Våra träningstillfällen och matcher finner ni i lagets kalender här på sidan.

Intresserad av att spela med oss?

Kontakta då någon av våra tränare under KONTAKT!

Följ laget i Min fotboll appen!
2023-04-14 16:34

Hej!

Här kommer en länk för att följa vårt lag Hermansby IF p09 i Min Fotboll. I appen kan vi alla fota, filma, heja och rapportera live från våra träningar och matcher. Följ oss och sprid vidare till alla du tror kan vilja följa och heja fram laget!

Kommande träningar
2022-10-19 22:40

På lördag spelas säsongens sista seriematch mot Eriksberg borta.
Därefter går vi i "off-season mode" med en p09 träning i veckan för de som har möjlighet. Dessa träningar kommer äga rum på måndagar 18.00-19.30 november månad ut, kalendern är uppdaterad.

Vi har därefter efterfrågat tider för inomhusfotboll i nya Kärna idrottshall. Det kan vara skönt med lite miljöombyte och att fila på tekniken under de kalla vintermånaderna. Mer information om detta så snart vi vet mer.

Allt gott!

Ledarna

Uppstart!
2022-08-03 11:34

Hej!

Vi hoppas att både föräldrar och barn har och har haft en go sommar!

Nästa vecka startar vi upp igen med ordinarie träningar måndagar och onsdagar 18.30-20.00. Kallelser har gått ut till dessa pass samt helgens match. Helgen därpå (fredag& lördag 19-20 augusti) stundar som sagt ett roligt läger på Österlen dit nästan alla killar anmält sig :-)

Alla aktiviteter finns som vanligt uppdaterade i lagets kalender:

Vi har även precis fått klart att 2-3 tränare från Häckens ungdomsakademi kommer och håller en träning för oss den 29/8 vilket är något att se fram emot.

Kolla gärna så att grabbarnas fötter inte växt ur skorna så att de är redo på måndag,

Vi ser fram emot en trevlig höstsäsong tillsammans!

/Ledarna

Spelschema klart!
2022-03-29 13:55

Hej,

Spelchemat för vårens seriematcher kom igår och vi har nu uppdaterat kalendern med alla aktulla speldatum. Vi kommer att spela totalt nio matcher innan sommaruppehållet.

Första seriematchen spelar vi mot Mölndal på hemmaplan den 10/4 och som vanligt skickar vi ut kallelser inför respektive match. Våra matcher, tabeller och annan information finns som vi tidigare flaggat för även i appen "Min fotboll" där ni kan följa Hermansby p09 och andra lag.

Vi ser fram emot en fortsatt rolig säsong tillsammans!

/ledarna

Träning måndag & onsdag kl. 18.30
2022-03-10 20:38

Hej,

P09 återgår till att träna kl. 18.30-20.00 både måndagar och onsdagar tills vidare. Vi var lite rädda för att det skulle bli för trångt på planen måndagar (och förlade därför start till 19.00) men det verkar gå bra. Det finns även en fördel att köra parallellt med P08 då vi vid behov kan slå ihop och spela niomanna på slutet av måndagsträningen med dem.

Säsongen har annars börjat fint och grabbarna utvecklas på ett bra sätt!

Guldsponsorer